El Geoportal de L’Hospitalet comparteix més de 5.500 imatges històriques del segle xx

0
11

Aquest nou recurs ofereix a la ciutadania la possibilitat de trobar imatges que documenten l’evolució de L’Hospitalet

L’Arxiu Municipal, en col·laboració amb el Servei de Sistemes d’Informació Territorial, ha posat a disposició de la ciutadania un nou recurs que permet cercar fotografies del passat de la ciutat a través d’un mapa interactiu.

A la pàgina web del Geoportal de l’Arxiu, s’hi troben més de 5.500 imatges fetes entre 1955 i 1997, de més de 3.700 ubicacions diferents, que mostren carrers i edificis de la ciutat. Totes provenen d’expedients de llicències d’obres, ja que a partir de l’any 1955 a cada expedient de construcció d’un edifici se li adjuntava almenys una fotografia, i en molts casos dues fotografies (de l’abans i del després de l’obra).

L’Arxiu ha batejat el projecte amb el nom “Street Viu”, ja que amb aquest mapa interactiu es poden explorar els carrers de la ciutat i reviure imatges històriques de L’Hospitalet.

Alhora, i vinculat amb aquesta iniciativa, s’ha llançat el concurs “Fes una foto al teu carrer”, que consisteix a escollir una imatge del Geoportal, traslladar-se fins al lloc i fer-hi una fotografia per copsar el mateix enquadrament que a la imatge antiga. Les millors fotografies rebudes seran incorporades a exposicions itinerants pels districtes de la ciutat.  

Les persones participants formaran part d’un sorteig per guanyar vint invitacions dobles per anar a visitar el far del Llobregat, també conegut com la farola i que havia format part del terme municipal de L’Hospitalet fins a l’any 1920.

Les fotografies s’han de fer arribar al correu arxiu@l-h.cat i s’ha d’indicar quina és la imatge del Geoportal que s’ha utilitzat com a referència.

Font: Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Alcaldes.eu es reserva el dret de revisar els comentaris i de no publicar-los en cas de no ser apropiats.