19 de febrer
L’alcalde de Portbou i president del Fòrum de Joves Electes de l’ACM, Gael Rodríguez, ha participat aquest dimecres 19 de febrer en la taula rodona sobre el diàleg intergeneracional sota el títol “Accions per a les generacions presents i futures”, celebrat en el marc del Retiro de la CGLU (Consell de Governs Locals Units). En aquesta sessió, celebrada en un context internacional, Rodríguez ha compartit debat amb joves líders representants de municipis de diferents parts del món.
Rodríguez, l’alcalde més jove de tot Europa, i d’un dels muncipis amb la mitjana d’edat més envellida, ha destacat la importància de treballar de manera conjunta intergeneracionalment per tal d’innovar i impulsar polítiques que ajudin al municipi a progressar i pensar en el futur i en les generacions posteriors.
Segons l’alcalde de Portbou, “les generacions joves tenim el repte d’innovar, però també la responsabilitat d’aprendre dels qui ens han precedit. La intergeneracionalitat no ha de ser només un debat, sinó una eina per construir polítiques més inclusives i resilients”. En aquest sentit, ha posat en valor el paper de les xarxes municipals i associacions municipalistes com la CGLU i l’ACM per compartir bones pràctiques i desenvolupar solucions conjuntes.
També ha destacat la feina de l’ACM en favor dels joves, a través del Fòrum de Joves Electes, un espai de debat que treballa per fomentar la participació dels joves en la política institucional. Així mateix, ha posat en relleu l’Estatut dels Municipis Rurals, una iniciativa clau per garantir serveis bàsics als municipis petits i facilitar que els joves puguin establir-s’hi sense veure’s forçats a marxar.
El Retiro de CGLU és un trobada de l’organisme de CGLU que pretén maximitzar les oportunitats d’intercanvi i promoure els diàlegs entre els diferents membres. Es celebra anualment a Barcelona. Ofereix als participants l’oportunitat de potenciar les connexions entre les diferents parts de l’ecosistema de CGLU, inclosa la implicació dels líders polítics i del personal tècnic, per unir-se en xarxa i reflexionar sobre les nostres prioritats per a la resta de l’any. Aquest any tenia com a lema “Los gobiernos locales y la JUVENTUD forjan el FUTURO”.
Font: ACM