El servei urbà de Vallirana es presta en el marc d’un conveni entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Vallirana, dins de la concessió de servei interurbà Barcelona-Cervelló-Vallirana que gestiona Soler i Sauret.
Dins del projecte Vallibús Connecta’t, presentat l’agost de 2018, a banda d’ampliar la cobertura del servei de bus amb tres línies regulars (L1, L2 i L3), hi ha un servei de Transport a Demanda que compta amb 87 parades i això el posiciona com el servei a demanda amb més parades de tot Catalunya. Una dada que es complementa amb un creixement del transport urbà en nombre de viatgers del 46,13 % el 2019, fruit de l’aposta del consistori i del Govern de la Generalitat per la sostenibilitat a través del foment de l’ús del transport públic.
El servei de Transport a la Demanda (TAD) a través de l’aplicació mòbil Shotl, ha tingut una molt bona acollida per part de la ciutadania i ha suposat un creixement anual del servei de bus urbà del 46,13%, amb un total de 76.475 viatgers l’any 2019, dels quals 14.499 han estat viatgers del Transport a la Demanda. I és que l’Ajuntament de Vallirana ha apostat per la consolidació del Vallibús augmentant a 87 el nombre de parades a demanda i aconseguint una mitjana d’usuaris del TAD de 52 passatgers en els dies feiners i de 22 els dissabtes.
L’e17 augmenta amb més 50.000 viatgers
Una altra dada molt significativa pel que fa al transport públic és el creixement del servei interurbà de la línia exprés e17, que ha incrementat la demanda en un 36,43% i 50.380 viatgers més respecte al 2018, amb un total de 188.687.
Vallirana és un municipi de 15.000 habitants i 110 km de carrers distribuïts en 22 barris, la majoria força allunyats del centre urbà.
El servei urbà de Vallirana es presta en el marc d’un conveni entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Vallirana, dins de la concessió de servei interurbà Barcelona-Cervelló-Vallirana que gestiona Soler i Sauret.