Brussel·les confia que els 18.000 milions d’euros del fons de liquiditat "seran suficients per cobrir les necessitats"
L’eurocomissari d’Afers Econòmics i Monetaris, Olli Rehn, amb el president Artur Mas, en una imatge d’arxiu.
Brussel·les (ACN).- La Comissió Europea ha advertit aquest dimecres que Catalunya haurà d’acceptar "estrictes condicions fiscals" a canvi d’acollir-se al fons de liquiditat, segons el seu portaveu econòmic, Simon O’Connor. Brussel·les "pren nota de l’anunci del govern català de demanar assistència" i avisa Mas que "aquesta petició està lligada a estrictes condicions fiscals", ha afirmat O’Connor. En la mateixa línia que el ministre espanyol d’Economia, Luis de Guindos, el portaveu comunitari ha recordat que la Generalitat haurà de complir l’objectiu de retallar el dèficit públic fins l’1,5% del PIB aquest 2012 (de fet, com la resta d’autonomies, demanin o no ajuda del fons de liquiditat).
"Entenem que l’objectiu de dèficit fixat per a les comunitats autònomes continua sent de l’1,5% del PIB per a aquest any i seguim confiant que tant el govern espanyol com els executius reguinals adoptaran i implementaran totes les mesures necessàries per aconseguir-ho", ha assegurat O’Connor. Brussel·les espera que d’aquesta forma es "garanteixi que el dèficit públic del conjunt de l’Estat espanyol baixa fins el 6,3% del PIB, tal i com es va acordar el 10 de juliol", en la reunió de ministres de Finances de l’euro.
La Comissió Europea descarta que sigui necessari ampliar aquest fons de liquiditat, tot i que després de la petició de Catalunya, Múrcia i el País Valencià només quedi la meitat dels diners. "Entenem que els 18.000 milions d’euros reservats pel govern espanyol seran suficients per cobrir les necessitats previstes", ha opinat el portaveu de l’eurocomissari d’Afers Econòmics i Monetaris, Olli Rehn. L’executiu comunitari està vigilant de prop "l’adopció de mesures pressupostaries fortes a nivell regional".