La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, participa en la presentació dels actes programats amb motiu de l’efemèride.
La Diputació de Tarragona ha col·laborat des de l’any 2016 amb 8.000 euros anuals per a la digitalització del fons documental. Llauradó ha assegurat que “és un mecanisme que apropa el coneixement a la societat” i destaca que “la nostra tasca com a institució és posar-ho en valor per la seva contribució a la nostra societat”.
L’arquebisbe de Tarragona Dr. Francesc d’Assis Vidal i Barraquer va fundar el 9 de febrer de 1920 l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona. Va ser creat amb l’objectiu d’evitar la possible pèrdua de documentació històrica, assegurar-ne la seva conservació i facilitar-ne la seva consulta. L’AHAT en ple segle XXI s’ha adaptat als nous temps amb les noves tecnologies del coneixement i de la comunicació.
Per donar a conèixer la seva tasca i apropar l’arxiu a la ciutadania han organitzat un seguit d’actes al llarg de l’any: cal destacar les VI Jornades Mn. Sanç Capdevila i Felip: ‘El patrimoni documental i bibliogràfic durant la Guerra Civil espanyola’, el concert i presentació de l’inventari del fons personal de Mn. Miquel Rué i Rubió o la jornada ‘Arxius Històrics: reptes de futur’.