13.02.12 – LA GARRIGA • Vallès Oriental

La Garriga crea cursos personalitzats per buscar feina

0
428

La Garriga (ACN).- La Garriga (Vallès Oriental) ha engegat un curs de sis mesos per "acompanyar" i "capacitar" persones aturades a trobar feina. Es tracta de sessions en grup o individuals elaborades per psicòlegs especialitzats en el món empresarial. El curs comença amb 20 aturats, però l’objectiu és ampliar aquesta xifra en pròximes convocatòries. Durant el 2011, s’han fet cursos d’aquest tipus a municipis de la comarca com La Roca o L’Ametlla del Vallès en què hi han participat un total de 180 persones aturades. D’aquestes, un 30% han acabat trobant feina. El curs té un cost d’uns 6.000 euros, finançats per l’Obra Social d’Unnim.

Es tracta d’un projecte impulsat per l’Ajuntament de la Garriga, la Fundació Universitària Martí l’Humà i l’Obra Social d’Unnim Caixa. L’Ajuntament ha selecionat 20 dels 970 aturats que hi ha al municipi. Entre aquesta vintena de persones, hi ha gent jove, gent de mitjana edat o persones nouvingudes.

Aquestes persones tindran l’acompanyament d’especialistes que, al llarg de sis mesos, estudiaran la seva situació, el seu currículum i la manera de reorientar la seva carrera professional en un context amb nous canals de comunicació.

El programa ha arribat aquest 2011 a un total de 180 persones, de les quals un 30% han acabat trobant feina. "Però això no és el més important!", ha alertat el responsable de l’Aula d’Empreses de la Fundació Universitària Martí l’Humà, Jordi Salayet, que ha afegit que l’objectiu real és "acompanyar" i "capacitar" aquestes persones a saber buscar feina en un mercat laboral que canvia molt ràpidament.

En aquest sentit, ha explicat que cal ajudar a aquests aturats a "definir projectes personals" i "establir projectes de relació amb les empreses". L’objectiu per aquest 2012 és que els cursos arribin a 500 aturats de la comarca. Salayet ha alertat que alts directius que es queden sense feina acostumen a contractar aquest tipus de cursos, pels quals arriben a pagar entre 7.000 i 8.000 euros. "Nosaltres hem aconseguit que no tinguin cap cost per aquests aturats", ha indicat.

La presentació d’aquest programa també ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de La Garriga, Meritxell Budó; el regidor de Promoció Econòmica, Vicenç Guiu i el director de la Fundació Universitària Martí l’Humà, Santiago Cucurella.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Alcaldes.eu es reserva el dret de revisar els comentaris i de no publicar-los en cas de no ser apropiats.