04.04.16 – SANT CUGAT • Vallès Occidental

Mercè Conesa defensa la llibertat d’expressió dels ajuntaments a l’hora de donar suport a la resolució sobiranista del Parlament

0
369

Mercè Conesa defensa la llibertat d’expressió dels ajuntaments a l’hora de donar suport a la resolució sobiranista del Parlament

L’alcaldessa ha assistit aquest matí a l’acte de suport als ajuntaments investigats per l’Audiència Nacional per haver aprovat una moció favorable a la resolució 1/XI del Parlament de Catalunya del passat 9 de novembre. Sant Cugat ha estat un dels municipis investigats per aquesta causa

Foto grupal dels representants i entitats municipalistes a la sala Àgueda del Museu d’Història de Barcelona
Conesa ha apel·lat a la llibertat d’expressió dels ajuntaments per “expressar idees polítiques” i ha denunciat que l’acció impulsada per l’Audiència Nacional “ens sembla una persecució d’ideologia política”
 
L’alcaldessa, Mercè Conesa, ha assistit aquest matí a l’acte de suport als ajuntaments investigats per l’Audiència Nacional per haver aprovat una moció favorable a la resolució 1/XI del Parlament de Catalunya del passat 9 de novembre. Sant Cugat ha estat un dels municipis investigats per aquesta causa. L’acte, convocat per l’ACM, l’AMI, l’ANC i Òmnium Cultural, s’ha celebrat a la capella de Santa Àgata de Barcelona i ha reunit més d’un centenar d’alcaldes i alcaldesses.
 
Conesa ha apel·lat a la llibertat d’expressió dels ajuntaments per “expressar idees polítiques” ja que “els municipis representen la voluntat ideològica dels ciutadans”. Així mateix, l’alcaldessa ha denunciat que l’acció impulsada per l’Audiència Nacional “ens sembla una persecució d’ideologia política” i ha afegit que “Europa ha de veure que avui estem sotmesos a aquesta voluntat de repressió de la ideologia política i això, avui, al segle XXI, és inacceptable”.
 
Durant l’acte els alcaldes de Vic, Vallfogona del Ripollès i Celrà han llegit el manifest “Llibertat. Les idees polítiques són lliures en democràcia. Al món local també”. El text defensa que “el món local és sobirà i ha de poder expressar-se amb llibertat”, i denuncia que “l’Estat espanyol, lluny de progressar, segueix tenint uns índexs lamentables en valors democràtics”.
 
A més, exposa que “cada dia s’aixequen murs contra la llibertat d’expressió i contra l’opinió i l’acció política, legitimades per les urnes”. Per aquests motius, el manifest denuncia “la manca de separació dels poders executiu, legislatiu i judicial, així com l’obsessió, l’abús i la desproporcionalitat amb què actua el govern espanyol, sota l’escut dels tribunals”. Finalment, també exigeix el cessament immediat de “la persecució que estan rebent els càrrecs públics, entitats i les institucions catalanes”.
 
Més de 280 corporacions locals han aprovat mocions de suport a la Resoulció 1/XI sobre l’inici del procés polític a Catalunya, aprovada pel Parlament el passat 9 de novembre.
 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Alcaldes.eu es reserva el dret de revisar els comentaris i de no publicar-los en cas de no ser apropiats.