La ciutat de Reus ha estat distingida com a Ciutat de Ciència i Innovació per part del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats. Aquest reconeixement s’atorga a ciutats que es distingeixen pel seu suport a la innovació, a través de polítiques, infraestructures, institucions i empreses locals amb un fort component científic, tecnològic i innovador.
El fet de ser Ciutat de Ciència i Innovació permetrà a Reus accedir a formar part de la “Red Innpulso” que amb els nous nomenaments que s’han fet públics avui, està integrada per 112 municipis d’arreu de l’Estat. L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha explicat que “formar part d’aquesta xarxa ens facilitarà compartir tant experiències com bones pràctiques, a més de participar en projectes col·laboratius en l’àmbit de la ciència i la investigació, als quals és difícil d’accedir si no es forma part d’aquesta plataforma”.
La candidatura presentada des de la ciutat de Reus aplega 69 projectes innovadors agrupats en 3 blocs: ciutadania (centrat especialment en serveis públics i medi ambient), organització (organització interna en les entitats locals) i empresa (activitat econòmica i empresarial). La suma de tots els projectes contemplats a la candidatura és de gairebé 80 M d’€.
Reus ha estat distingida en la categoria de municipis de més de 100.0000 habitants, al costat de ciutats com Alcorcón, Bilbao, Burgos, Getafe i Huelva. En aquesta categoria, Reus és l’única ciutat catalana de tot l’Estat.
La Red Innpulso potencia la col·laboració entre els ajuntaments i promou polítiques com la Compra Pública d’Innovació, el suport a les pimes i emprenedors innovadors i es defensa els criteris d’innovació, fomentant la participació en projectes de la Unió Europea.
Font: Ajuntament de Reus